Sposób załatwiania spraw
Sekretariat szkoły przyjmuje podania, wnioski, skargi i pisma interesantów.
Korespondencję można dostarczyć osobiście, drogą pocztową lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Sekretariat szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
Godziny urzędowania sekretariatu:
poniedziałek - piątek
7:45 – 15:45
tel.: 46 837 42 00
Przyjmowanie skarg i wniosków
Skargi i wnioski przyjmowane są codziennie w godzinach pracy sekretariatu dyrektora szkoły w formie pisemnej lub za pośrednictwem skrzynki podawczej e-puap. Dyrektor szkoły odpowiada na złożoną skargę lub wniosek w formie pisemnej przesyłając odpowiedź drogą pocztową w ciągu 1 miesiąca od daty wpływu pisma.
Wypisanie ucznia
Wypisu ze szkoły ucznia niepełnoletniego dokonują jego rodzice. Po złożeniu podania do dyrektora szkoły z prośbą o wydanie dokumentów ucznia oraz po przedstawieniu zaświadczenia o możliwości przyjęcia ucznia w innej szkole, a także po rozliczeniu karty obiegowej, rodzice ucznia odbierają dokumenty w sekretariacie uczniowskim, po czym uczeń zostaje wykreślony w księdze uczniów. Uczeń pełnoletni może samodzielnie odebrać dokumenty po złożeniu podania do dyrektora szkoły oraz rozliczeniu karty obiegowej, przy czym o fakcie rezygnacji ze szkoły są informowani rodzice tego ucznia.
Wydawanie duplikatów dokumentów szkolnych
Wydawanie duplikatów świadectw.
W przypadku utraty (zagubienia, zniszczenia, kradzieży):
- świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę do 2005 r.
- świadectwa ukończenia szkoły lub świadectwa promocyjnego
I Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Chełmońskiego w Łowiczu może wydać duplikat powyższych dokumentów. Aby otrzymać duplikat, należy złożyć wypełniony wniosek o wydanie duplikatu świadectwa (zał. nr 1) oraz dokonać wpłaty 26 zł. na konto: 60 9288 0001 0010 0120 2000 0010 Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej w Łowiczu oraz dołączyć do składanego wniosku kserokopię potwierdzenia wpłaty.
Czas oczekiwania na wydanie duplikatu – od 7 do 14 dni (od daty wpłynięcia do I LO w Łowiczu wniosku wraz z kopią dowodu wpłaty).
Wydawanie duplikatów legitymacji szkolnych.
W przypadku utraty (zagubienia, zniszczenia, kradzieży) legitymacji szkolnej I Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Chełmońskiego w Łowiczu może wydać duplikat legitymacji szkolnej. Aby otrzymać duplikat, należy złożyć wypełniony wniosek o wydanie duplikatu legitymacji (zał. nr 2) wraz z 1 zdjęciem, dokonać wpłaty 9 zł. na konto: 60 9288 0001 0010 0120 2000 0010 oraz dołączyć do składanego wniosku kserokopię potwierdzenia wpłaty.
Czas oczekiwania na wydanie legitymacji szkolnej – od 1 do 7 dni (od daty wpłynięcia do I LO w Łowiczu wniosku wraz z kopią dowodu wpłaty).
U w a g a !
Wniosek o wystawienie duplikatu legitymacji szkolnej składa i duplikat odbiera osoba, na którą dokument jest wystawiony.
Podstawa prawna wydawania duplikatów:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. Nr 97, poz. 624)
Zaświadczenie o uczęszczaniu ucznia do szkoły wydaje się w ciągu trzech dni roboczych po złożeniu ustnej prośby podając dane ucznia i cel jakiemu ma służyć.